Meer rendement uit je website.. Laat je zichtbaarheid over aan onze Google Ads specialisten 

Wil je snel meer websitebezoekers krijgen vanuit Google? Dan is adverteren wellicht interessant voor jouw website of webshop. 

Waarom je Google Ads wilt uitbesteden?

De meeste bedrijven hebben geen tijd of kennis in huis om eigen online campagnes op te zetten en te beheren. De meeste van onze klanten weten dat het hard werken is om het verschil te kunnen maken online. Met de juiste kennis van Google Ads, de concurrentie en het gedrag van de doelgroep is het wel mogelijk. Wij laten je graag zien waar de mogelijkheden liggen en pakken deze samen op. 

Onze stappen voor een succesvolle Google Ads campagne:

  • Zoekwoordonderzoek
  • Budget inschatten
  • Het opzetten van de campagne
  • Het monitoren en bijsturen van de campagne
  • Rapportage / analyse

Zoekwoordonderzoek

Bij aanvang starten we met een uitgebreid zoekwoordonderzoek waarmee we samen bepalen welke zoekwoorden het meest geschikt zijn voor jouw campagne. In dit onderzoek kijken we ook naar de concurrentie en schatten we in welk budget benodigd is voor een optimale zichtbaarheid.

Budget inschatten

Als het zoekwoordonderzoek is afgerond bepalen we voor 6 tot 12 maanden het benodigde budget. Dit is tevens het maximale budget voor de campagne, zo garanderen wij geen onvoorziene kosten.

Het opzetten van de campagne

Het opzetten van de campagne is de volgende logische stap en ook de meeste belangrijke. Onze campagnes hebben altijd de volgende ‘rode draad’: 

  • De advertenties zijn responsief en zo uitgebreid mogelijk
  • De zoektermen zijn zo specifiek mogelijk getarget
  • Niet je bedrijf maar de toevoegde waarde (USP’s) komen naar voren
  • In verschillende advertentiegroepen houden we het overzicht op diverse advertenties
  • De locatie en tijd waarom de advertentie actief is bepalen we samen

Het monitoren en bijsturen van de campagne

Als de campagne is opgezet en gestart gaan we hem dagelijks monitoren en bijsturen. Google Ads kan pas winstgevend worden als je de juiste targeting en instellingen hebt bepaald voor jouw campagne. 

Rapportage / analyse

Als de campagne 30 dagen heeft gedraaid maken we de eerste ‘grote’ rapportage op en geven we inzicht in de resultaten. Dit doen we met een andere tool van Google, namelijk Google Data Studio’s. 

Google Data Studio’s combineert de data van Google Ads en Google Analytics in één begrijpelijk overzicht. Zo ben je als ondernemer op de hoogte wat de campagne doet en kunnen we samen analyses maken.

Google ads uitbesteden