Skip to main content

Bij het bezoeken van een website kijk ik altijd op ze ook een blog bijhouden. Het valt mij op dat veel bedrijven geen blog hebben of hier niet heel actief mee zijn. Ben jij ook niet bezig met het regelmatig plaatsen van een blog op de website? Dan is mijn advies om hier wel mee aan de slag te gaan. Een blog biedt namelijk ontzettend veel kansen voor je bedrijf. Een tipje van de sluier is dat het een manier is om de online vindbaarheid van je website te vergroten in Google. Meer weten over bloggen, waar je op moet letten en welke kansen het je bedrijf kan bieden? Dat en meer lees je in dit artikel.

Wat is een blog eigenlijk?

De kans is groot dat ook weleens een blog hebt gelezen. Misschien keer je regelmatig wel terug naar een website om te kijken of er een nieuwe blog geplaatst is. Een blog is volgens Wikipedia een website waar een blogger regelmatig nieuwe berichten plaatst. De inhoud van een blog noemt men ookwel content. En een bericht wordt ook wel een blogpost genoemd. Snap jij het nog? Mijn definitie van een blog is dat het een bericht is om kennis te delen met de doelgroep. Regelmatig blog ik om in contact te blijven met klanten. Ook doe ik het om op de radar te komen prospects om te laten zien dat ik een expert ben ik mijn vakgebied. Nu je weet wat een blog is zal ik je gaan vertellen welke kansen het je bedrijf kan bieden.

Kansen van bloggen voor het bedrijf

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het schrijven van een blog heel leerzaam is. Wanneer ik het antwoord niet weet op een vraag van de klant ga ik op onderzoek uit. Door op onderzoek uit te gaan probeer ik vraag antwoord te geven de vraag van een klant. Hiermee verhoog ik mijn eigen kennis en kan ik antwoord geven op vragen van de doelgroep. En door deze informatie ook intern te delen helpen ik mijn collega’s ook.

Een andere reden om te bloggen is dat het een manier om mezelf te onderscheiden van anderen. Als sales professional merk ik dat mijn concurrenten over het algemeen alleen maar iets willen halen bij de doelgroep. Bijvoorbeeld die ene opdracht. Door het delen van kennis is mijn ervaring dat klanten uit zichzelf contact met mij opnemen. En dat maakt de kans op het binnenhalen van een opdracht groter dan wanneer je alleen maar iets komt halen bij de klant.

Ook kan bloggen ervoor zorgen dat je bedrijf hoger wordt getoond in de organische (SEO) zoekresultaten van Google. Dan moet de geschreven blog natuurlijk wel SEO proof zijn. In dit artikel leg ik graag aan je uit hoe een SEO proof blog zelf kunt schrijven. Maak gebruik van de juiste zoektermen en je zal merken dat je website meer bezoekers trekt. Verwacht daarbij geen wonderen op de korte termijn. Bezig zijn met SEO teksten is iets voor de lange termijn. Mijn ervaring is dat de eerste resultaten zichtbaar worden na een periode van 6-12 maanden. Wanneer je gaat beginnen onhoud dan dat Rome ook niet gebouwd is in één dag!

Hulp nodig bij het bloggen of wil je dit volledig uitbesteden aan Nerox? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.