Bijna elk bedrijf houdt zich bezig met online marketing. Elke ondernemer weet dat het belangrijk is om te (blijven) werken aan de online zichtbaarheid. Alleen dan is het mogelijk om op de radar te komen en te blijven van klanten. Er zijn verschillende manieren om online zichtbaar te worden. Een manier om zichtbaar te worden is inzetten op het plaatsen van betaalde advertenties (SEA) in Google. Door hier op in te zetten is mogelijk om snel online vindbaar te worden. Maar wanneer je hiermee stopt, verdwijnt ook direct jouw online zichtbaarheid. Daarom is het belangrijk dat je ook blijft investeren in het verbeteren van de online vindbaarheid in organische zoekresultaten (SEO) van Google. Weten wat je kunt doen om hoger in Google te komen met je website? In dit artikel leg ik aan je uit wat je zelf kunt doen om dat te realiseren.
Hoger in Google
Steeds meer bedrijven zetten in op SEO om met de website hoger te komen in Google. Om dat te realiseren is het belangrijk dat je steeds weer nieuwe relevante informatie voor de doelgroep blijft toevoegen aan je website. Dit kun je vergelijken met het verkopen van kleding in een kledingwinkel. Is het assortiment altijd hetzelfde? Dan zal het aantal klanten na verloop van tijd steeds verder gaan afnemen. Het is dan ook belangrijk om te blijven werken aan een constante stroom van bezoekers naar je website. Praktische voorbeelden om mensen naar je website te lokken zijn het schrijven van SEO teksten en het beschikbaar stellen van een gratis weggever op je website. Wanneer je dit constant blijft doen zal je website na verloop van tijd steeds hoger gaan ranken in de organische zoekresultaten van Google.
Maximaal bereik
Het schrijven van SEO teksten en het beschikbaar stellen van een gratis weggever is niet voldoende. Je zal deze informatie ook onder de aandacht moeten brengen van doelgroep. Dit kun je doen door hierover berichten te plaatsen op social media. Heb je nog niet veel volgers op social media? Dan kan het plaatsen van online advertenties uitkomst bieden om snel een groot bereik van mensen te hebben. Denk hierbij wel na over het meest geschikte platform om jouw doelgroep te bereiken. Een ondernemer zal je bijvoorbeeld eerder op LinkedIn bereiken en minder snel op Facebook. Verder is het belangrijk om zoveel mogelijk berichten te posten vanuit een persoonlijk account. Mensen doen immers zaken met mensen en niet met een bedrijf. Dit levert dan ook vaak een groter bereik van mensen op dan wanneer je alleen post via een zakelijke pagina op social media.
Extra tips voor meer bereik
Een belangrijke pijler op het gebied van SEO is het hebben van backlinks. In een eerder geschreven artikel lees je wat backlinks zijn en hoe je ze kunt krijgen. Om backlinks te krijgen schrijf ik ook regelmatig artikelen op websites van anderen. Naast het krijgen van backlinks levert het mij standaard nieuwe bezoekers op de website op en volgers op social media. Het is wel aan te raden om alleen artikelen te schrijven op platforms met een groot bereik van mensen. Deze websites hebben vaak een hoge mate van autoriteit in Google. Wanneer deze website naar jou linkt, zal Google jouw website ook beter gaan waarderen en zien als betrouwbaar. Het gevolg daarvan is een hogere plek in de organische zoekresultaten van Google.
Hulp nodig om hoger te komen in Google?
Uit eigen ervaring kunnen we zeggen dat bovenstaande tips je gaan helpen om beter online vindbaar te worden. Al onze klanten zien na verloop van tijd een forse toename in het aantal maandelijkse bezoekers op de website. Heb je na het lezen van dit artikel een vraag of hulp nodig? Neem dan contact met ons op voor vrijblijvend adviesgesprek. Bedankt voor het lezen en graag tot de volgende keer!