Skip to main content

Bij het boeken van een vakantie doen we het allemaal. We bekijken de reviews van eerdere klanten en nemen deze informatie mee bij het maken van een keuze. Heeft iemand een slechte ervaring opgedaan wegens slecht eten of hygiëne? Dan klik ik snel door naar de volgende accomodatie. Dat doen veel mensen niet alleen bij het boeken van een vakantie. Dat doen zij ook bij het kopen van product of het afnemen van een dienst. Een review kan iemand over de streep te trekken om zaken te doen met jouw bedrijf. Naast meer verkopen kan het ook leiden tot positieve mond-tot-mond reclame. Het voordeel daarvan is meer omzet en groei van jouw bedrijf. Ben jij al druk bezig met het verkrijgen van reviews? In dit artikel meer over de kracht van reviews over jouw bedrijf.

Kracht van reviews

De toegevoegde waarde van een review is groter dan je denkt. Het is dan ook aan te raden om je hier meer mee bezig te houden wanneer je dat nog niet doet. Het liefste willen we alleen maar positieve reviews krijgen van klanten. Maar wees niet bang om negatieve reviews te krijgen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. De fout is vaak niet eens zo erg. Het gaat er om hoe je als bedrijf een negatieve ervaring oplost om die ene klant alsnog blij te maken. Na het oplossen kun je vragen of de klant de review wil aanpassen of aanvullen. De kans is groot dat een potentiële klant zijn of haar keuze hierdoor positief laten beïnvloeden en kiest voor jouw bedrijf.

Reviews verzamelen; zo doe je dat!

Bij het verkrijgen van een review is het belangrijk dat je oprechte interesse toont in de klant. Vraag de klant na de aankoop van een product, of afname van een dienst hoe hij of zij het hele proces van bestellen tot levering heeft ervaren. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van een korte vragenlijst. Valt het aantal reviews tegen? Beloon elke review dan met bijvoorbeeld een kortingscode om te gebruiken bij een volgende aankoop.

Om klanten na aankoop extra blij te maken kun je nadenken over het toevoegen van een extra service. Een mooi voorbeeld daarvan is het concept van Coolblue. Laatst kocht ik daar een gloednieuwe televisie Voordat de televisie in huis was had ik al een bericht in mijn postvak met daarin de best mogelijke instellingen voor optimaal kijkplezier. Het resultaat? Naast een glimlach, schreef ik direct na de installatie een positieve review.

Hulp nodig?

Het verkrijgen van reviews kunnen een enorme bijdrage leveren bij de verdere groei van jouw bedrijf. Wanneer je hier nog niet actief mee bezig bent komen we graag in contact om je daarbij te helpen. Samen kijken we naar de best mogelijke manier om het aantal reviews te laten groeien. Natuurlijk denken we ook gelijk mee hoe je die reviews kunt gebruiken om verder te groeien met jouw bedrijf.

Hulp nodig bij het verkrijgen van meer reviews en weten welk platform je hiervoor het beste kan gebruiken? Neem dan contact met ons op voor meer informatie en een vrijblijvend advies.