In Nederland maken ruim 10 miljoen mensen gebruik van Facebook. Ook zakelijk maken veel bedrijven gebruik van Facebook. De kans is groot dat ook jouw bedrijf een pagina heeft op dit platform. Het platform is ideaal om in contact te blijven met klanten en op de radar te komen met klanten. Ben je actief in de markt voor consumenten? Dan is het hebben van een zakelijke pagina eigenlijk onmisbaar. Geen tijd of ontbreekt het aan kennis om succesvol te zijn op Facebook met je bedrijf? Dan is de Facebook marketing uitbesteden aan ons een optie. Wel tijd en bereid om zelf aan de slag te gaan? In dit artikel leggen we aan je uit wat het is. Ook geven we een aantal praktische tips om succesvol te zijn op Facebook met je bedrijf. Meer weten? Lees dan snel verder!
Wat is Facebook marketing?
Bij Facebook marketing kun je denken aan alle online die geuit wordt op het platform. Denk hierbij aan het plaatsen van berichten, advertenties en het aangaan van de interactie met je doelgroep. Het doel van Facebook marketing is voor elk bedrijf anders. Het ene bedrijf gebruikt het platform om de online naamsbekendheid van het bedrijf te vegroten. Ook het aangaan van intracties met de doelgroep en het genereren van conversies kan een doel zijn.
Praktische tips
Bij Facebook marketing is het belangrijk dat je regelmatig content deelt. Dat is niet alleen belangrijk om in contact te blijven met klanten en prospects. Facebook geeft actieve bedrijven ook meer exposure dan wanneer men weinig actief is in het plaatsen van content. Dit heeft als gevolg dat het aantal volgers en dus het organische bereik van je zakelijke pagina zal toenemen.
Om direct resultaat te hebben kun je kiezen voor het plaatsen van een betaalde advertentie. Veel bedrijven maken hierbij de fout dat men niet nadenkt over het doel van de advertentie. Denk na over wie en wat je wilt bereiken? Maar ook over het gebied waarin je mensen wilt bereiken. Ben je actief als kapper in Rotterdam? Dan wil je met name de doelgroep in Rotterdam bereiken. Het hebben van volgers in Groningen heeft dan weinig zin. Ontbreekt het aan kennis? Dan is Facebook marketng uitbesteden wellicht een betere optie. Een goede (betaalde) advertentie heeft de potentie om veel meer op te leveren dan 10 normale berichten.
Mijn laatste tip voor jou is dat het op Facebook belangrijk is dat je de interactie aangaat met de doelgroep. Reageer op berichten in de inbox en content op je pagina. Praat niet teveel over jezelf en het bedrijf. Speel met je content in op trends, de actualiteit en geef antwoord op vragen van de doelgroep.
Facebook marketing uitbesteden?
Na het lezen van dit artikel geen tijd om zelf aan de slag te gaan? Dan kun je de Facebook marketing uitbesteden aan ons. Wij kunnen je helpen bij het maken van unieke content en sterke teksten om de doelgroep te activeren. Samen bouwen aan online succesverhalen op Facebook? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden.