Bij het online zoeken naar informatie maakt ruim 90% van de Nederlanders gebruik van Google. De kans is groot dat ook jij gebruik maakt van Google als zoekmachine. Het is dan ook de plek om diensten en producten onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Veel bedrijven kiezen er voor om een online advertentie te plaatsen in de online zoekresultaten. Klikt een klant die interesse heeft op de advertentie? Dan wordt de klant direct doorgestuurd naar de website van het bedrijf. Het grote voordeel is dat jouw dienst of product gratis wordt getoond in de zoekresultaten. Je betaalt pas wanneer een klant klikt op jouw advertentie. In dit artikel leggen we aan je uit waarom Google Ads onmisbaar is voor elk bedrijf.
Google Ads voor elk budget
Met meer budget behalen we meer resultaat met Google Ads. Dat is vaak de gedachte van bedrijven waar we mee in contact komen. Voorheen was deze gedachte juist. Maar met de komst van Google Ads (voorheen Adwords) is dat helemaal veranderd. Voor elke advertentie die je wilt plaatsen kun je nu een bod uitbrengen. Op basis van dat bod en het bod van concurrenten bepaalt Google of jouw advertentie wel of niet wordt geplaatst. Dit bod kun je zelf op- en afschalen op elk moment. Onze ervaring is dat het resultaat vaak hoger ligt met een campagne dan voorheen. Hierbij is een brede kennis over Google Ads wel nodig om slim na te denken over de campagnes waarin je investeert.
Meetbaarheid
Het is met de komst van Google Ads makkelijker geworden om het resultaat te meten. Alles is meetbaar en je ziet met een paar muisklikken of een advertentie wel of niet iets oplevert. Door continu te analyseren op basis van feitelijke data is het mogelijk om tijdig bij te sturen voor een (nog) beter resultaat. Een betere conversie is vaak al te realiseren door het doen van een kleine aanpassing in het budget of Een kleine tussentijdse aanpassing in het budget of de advertentie zelf. Met dat laatste bedoelen we bijvoorbeeld een vervanging of aanvulling op de eerder gekozen zoekterm.
Lokaal adverteren
Met Google Ads is het mogelijk om te kiezen voor een lokale online advertentie. Ons advies voor de lokale ondernemers is om hier in bijna alle gevallen voor te kiezen. Wanneer je als bakker actief bent in de regio Drechtsteden heeft het geen zin om een advertentie te tonen aan iemand in Groningen. In dat geval is de kans heel klein dat iemand een bezoek brengt aan jouw bakkerij. Vaak levert een lokale advertentie dan ook meer op.
Hulp nodig met Google Ads
Na het lezen van dit artikel een vraag? Of wil je meer weten over de mogelijkheden van Google Ads voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie. Wij horen graag meer over jouw bedrijf en haar diensten en producten. Tijdens een (online) gesprek vertellen wij je graag meer over de mogelijkheden om ervoor te zorgen dat de investering in Google Ads ook echt iets oplevert. Samen bouwen aan een winnende strategie in Google Ads? Wij zijn er klaar voor!