Skip to main content

In de afgelopen jaren is het gebruik van LinkedIn enorm toegenomen. Inmiddels maken meer dan 8 miljoen mensen gebruik van het grootste zakelijke platform in Nederland. Voorheen werd het platform vooral gebruikt om een nieuwe baan te vinden. Tegenwoordig gebruikt men het platform voor veel meer dan alleen het vinden van een nieuwe baan. Voor veel ondernemers is het plaform inmiddels onmisbaar bij het genereren van meer naamsbekendheid, nieuwe leads en omzet. Ook aan de slag met LinkedIn marketing? Lees dan snel verder!

Wat is LinkedIn marketing?

Voordat we je meer gaan vertellen wil je natuurlijk eerst weten wat LinkedIn marketing is. Ook is het goed om te weten dat platform met name voor zakelijke doeleinden wordt ingezet. In feite komt het er op neer dat je LinkedIn zakelijk gebruikt voor marketing doeleinden. Dit doe je door het zakelijke netwerk te onderhouden en verder uit te breiden door nieuwe connecties aan te gaan.

Zakelijke professionals delen op het platform content en inzichten om meer naamsbekendheid en leads te genereren. Bij het delen van content op LinkedIn wil je natuurlijk bezoekers trekken naar de website van het bedrijf. Op die plek kun je immers laten zien wat je voor hen zou kunnen betekenen. Meer bezoekers op je website leidt over het algemeen ook tot een betere organische vindbaarheid (SEO) van het bedrijf in zoekmachines als Google en Bing.

Goed van start op LinkedIn

Het begint natuurlijk allemaal met het aanmaken van een persoonlijk profiel of een zakelijke pagina. Dit is helemaal gratis en basisfunctionaliteit kan tegen een maandelijkse betaling verder uitgebreid worden. Een betaald account is in het begin nog niet nodig. Dat is iets om over na te denken wanneer je een groot netwerk hebt en men jou begint te zien als autoriteit in je vakgebied. Over het algemeen scoort een persoonlijk profiel beter dan een zakelijke pagina. Dat is ook logisch aangezien we allemaal zaken doen met mensen en niet mer bedrijven. Een zakelijke pagina wordt over het algemeen op corporate niveau gebruikt om interne gebeurtenissen, aangevuld met overige bedrijfsactiviteiten te delen.

Bij LinkedIn marketing is het belangrijk dat jouw persoonlijke profiel of zakelijke pagina zo uitgebreid mogelijk is. Om succesvol te zijn op het platform is mijn advies om het niet teveel te hebben over een dienst of product. Uit ervaring weet ik je meer resultaat bereikt wanneer je antwoord geeft op vragen van de doelgroep. Organiseer bijvoorbeeld een gratis informatief webinar. Of deel een waardevol artikel waarin je antwoord geeft op vragen van de doelgroep. Hiermee laat je zien dat je een expert bent in het vakgebied. Dit zorgt vertrouwen en men zal zich uiteindelijk vanzelf gaan verdiepen in jouw dienst of product.

Hulp nodig?

Het is lastig om in een artikel uit te leggen hoe je succesvol kunt zijn met LinkedIn marketing. Dat hangt van een groot aantal factoren af. We kunnen gaan zeggen dat het goed is om bijvoorbeeld te gaan vloggen. Maar als dit niet bij jou als persoon past zal het eerder averechts werken. Wanneer je wilt gaan beginnen met LinkedIn marketing komen wij graag in contact om je daarbij te helpen. Vertel ons meer over jou als zakelijke professional en welke problemen je op kan lossen voor de doelgroep. Dan kijken we vervolgens samen naar een winnende strategie voor zowel jou als zakelijke professional als jouw doelgroep!

Binnenkort aan de slag? Neem dan contact met ons op via info@nerox.nl.