Online marketing uitbesteden of zelf doen?

Bijna elk bedrijf doet aan online marketing om een dienst of product uit te lichten bij klanten. Online succesvol zijn lukt alleen wanneer er voldoende betrokkenheid is binnen de organisatie. Je moet hier dagelijks mee bezig bent en succes behaal je over het algemeen pas op de lange termijn. Veel bedrijven kiezen ervoor om iemand aan te nemen voor de online marketing. Maar er zijn ook bedrijven die kiezen voor het uitbesteden van de online marketing. Vaak zien we dat met name de wat kleinere bedrijven ervoor kiezen om de online marketing te laten doen door een bureau. Zelf aan de slag? Dan gaan onderstaande tips jou zeker helpen om online succes te behalen. Meer weten? Lees dan snel verder!

Expertise

Er zijn verschillende manier om de doelgroep te bereiken. Dat kan via verschillende online marketing disciplines. Denk hierbij aan het plaatsen van betaalde advertenties (SEA) in zoekmachines en op social media. Of het maken van SEO-proof content om hoog te ranken in de organische zoekresultaten van Google. Denk in de eerste plaats dan ook eerst na over hoe en waar je de doelgroep het beste kunt bereiken om vervolgens te bepalen welke expertise je nodig hebt om online succesvol te zijn.

Elke online marketing discipline vraagt om haar eigen expertise. Het aanstellen van een all-round marketeer kan uitkomst bieden. Maar in de praktijk zien we vaak dat ook een all-round marketeer niet altijd alle expertise heeft over alle online marketing disciplines. Iemand aannemen voor alle disciplines kan behoorlijk kostbaar zijn. Voor de online marketing disciplines waar weinig kennis over is binnen het bedrijf kan gedeeltelijk uitbesteden dan uitkomst bieden.

Meten is weten!

Deze uitspraak kennen we allemaal binnen de wereld van online marketing. Het is dan ook belangrijk om van alle online marketingactiviteiten de resultaten te meten en op tijd bij te sturen. Vaak kan een kleine tussentijdse aanpassing leiden tot een groter succes. Ook kan het meten van de resultaten een goede leerschool zijn bij het opzetten van een nieuwe campagne in de toekomst. De resultaten bij online marketing zijn volledig meetbaar. Stel jezelf vooraf doelen over het beoogde resultaat om achteraf te bepalen of de investering zich heeft terugverdiend.

Online marketing uitbesteden

Binnen het bedrijf niet voldoende betrokkenheid, tijd of expertise om zelf aan de slag te gaan met online marketing? Of heb je hulp nodig bij het opzetten van een online marketingstrategie welke is afgestemd op het bedrijf? Neem dan contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden. Wij zijn een full-service online marketingbureau en beschikken over de juiste expertise om samen met jou te bouwen aan online succesverhalen. Ook voor het gedeeltelijk uitbesteden van de online marketing kun je bij ons terecht.