Na het opstellen van de contentkalender heb je veel tijd geïnvesteerd in het maken van content. Natuurlijk sta je te popelen om de gemaakte content zo snel mogelijk online te zetten. Je hoopt op maximaal bereik, maar wat zijn de beste tijdstippen voor het delen van content? Dat is voor ieder bedrijf anders. Het blijft een kwestie van proberen, maar in deze blog vertellen wij je graag over onze ervaringen.
Doelgroep
Om de beste tijdstippen voor het delen van content te achterhalen is het belangrijk dat je weet wanneer jouw doelgroep online is. Deze informatie kun je achterhalen door de data van eerder geplaatste berichten te analyseren. Zelfs na het analyseren van data biedt de uitkomst geen garantie voor de toekomst. Wat vandaag het beste tijdstip is, kan morgen weer anders zijn.
Kantoortijden
Beperk het delen van content niet tot kantoortijden. Met de komst van smartphones zijn we steeds vaker online actief, dat is voor iedereen verschillend. Mijn ervaring is dat de interactie op LinkedIn vooral in de avonduren plaatsvind. Wil je toch content delen tijdens kantoortijden? Dan adviseer ik je om dit vooral te doen tijdens koffie- en lunchpauzes. Dat zijn namelijk momenten om even je social media accounts te checken. Ook net na kantoortijd- wanneer iedereen richting huis gaat- is een goed tijdstip om content te delen. Kijk bijvoorbeeld eens om je heen in de trein, vrijwel iedereen is druk in de weer met zijn/haar smartphone.
Minst geschikte dagen
De minst geschikte dagen voor het delen van content zijn de maandagen en het weekend. De maandagen zitten vaak vol met interne meetings. Tijdens deze meetings heb je natuurlijk weinig tijd om je social media kanalen te controleren. Daarnaast ervaar ik dat het weekend minder resultaat geeft dan de overige dagen. In het weekend zijn we allemaal druk met sporten, familie bezoekjes of eropuit met vrienden. Ook niet echt een moment om je smartphone erbij te pakken en die killerblog te lezen.
Onderzoek
Ben je benieuwd naar de beste tijdstippen voor het delen van content in het algemeen? Coosto nam 10 miljoen openbare Nederlandstalige posts en reacties onder de loep. Zij onderzochten op welke tijdstippen en dagen je de meeste interactie mag verwachten per platform.
Hulp nodig?
Een pakkende SEO webtekst of content laten schrijven door Nerox? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onderstaand contactformulier. Met klantgerichte SEO teksten zorgen we er samen voor dat jouw website goed gevonden wordt door de doelgroep. Meer weten over onze aanpak? Check dan deze pagina van Nerox. Meer klanten halen uit je website? Ik help je graag!