Skip to main content

Het LinkedIn platform is het grootste zakelijke netwerk op het internet. Je kunt het gebruiken als curriculum vitae, het zoeken naar een nieuwe baan of te netwerken. Ook kun je het platform gebruiken om waardevolle content te delen met jouw doelgroep. Het doel daarbij is laten zien dat je een autoriteit bent in het vakgebied. Omdat het gebruik van LinkedIn nog altijd toeneemt wordt het moeilijker om op te vallen. Komt jouw content ook niet verder dan een paar views en nog minder likes? Dan gaan onderstaande nieuwe functies op LinkedIn en tips gaan je helpen om wel op te vallen.

Aanpassen tekstopmaak

Het was voorheen niet mogelijk om op het platform een vetgedrukte tekst te plaatsen. Ondanks dat het niet mogelijk was zag je het toch weleens voorbijkomen. Om dat in het verleden te realiseren kon je gebruik maken van een aparte tool. Hiervoor maakte ik in het verleden gebruik van Lingojam. Maar inmiddels geeft LinkedIn na het doorvoeren van een update wel de mogelijkheid om een vetgedrukte tekst te plaatsen. Dit doe je door bij het typen van een tekst Control B (Windows) of Command B (Apple) ingedrukt te houden.

Het voordeel is dat je sneller de aandacht trekt van de doelgroep wanneer je een bericht plaatst. Maar nu het voor iedereen mogelijk is moeten we afwachten of het niet gewoon gaat worden. Het nadeel van een vetgedrukte tekst is dat mensen met een visuele handicap de tekst niet kunnen lezen. Readers kunnen dit namelijk niet lezen. Ook zijn vetgedrukte teksten minder goed vindbaar in zoekmachines. Dat laatste kun je ondervangen door een vetgedrukte tekst in normaal format te herhalen in het bericht.

Bericht inplannen

Je hebt veel tijd gestopt in het schrijven een bericht. Ter illustratie ook een bijpassende afbeelding gevonden om het bericht compleet te maken. Enthousiast druk je op vrijdagmiddag na 17.00 uur op de knop om de bijdrage te publiceren. Het gevolg? Weinig bereik op LinkedIn. Het is in dat geval beter om je bericht op een later moment te publiceren. Bij voorkeur op het moment waarop de doelgroep actief is. Onze ervaring is dat je een bericht het beste kunt plaatsen op dinsdag of donderdag. Op maandagen zijn we vaak druk met opstarten. Woensdagen en vrijdagen zijn populaire parttime dagen.

Met de komst van nieuwe LinkedIn functies is het inplannen van een bericht mogelijk gemaakt. Let op; momenteel alleen beschikbaar voor desktop en iOS. Wanneer je tijd hebt kun je een bericht opstellen en deze vervolgens inplannen op het best mogelijke tijdstip om de doelgroep te bereiken. Een bericht inplannen kun je instellen door op het klokje te klikken, naast de bijdrage knop. Dit werkt overigens ook voor het inplannen van een bericht op de company page.

Hulp nodig?

Na het lezen van dit artikel een vraag? Of meer weten over de mogelijkheden van LinkedIn om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking. Via Microsoft Teams of een gesprek op locatie vertellen wij je graag meer over de (on)mogelijkheden.

Samen bouwen aan een goede zichtbaarheid op LinkedIn? Wij zijn er helemaal klaar voor!