Een LinkedIn bedrijfspagina maken is voor mij volstrekt zinloos. Dat is wat iemand, actief in de zakelijke markt laatst tegen mij zei. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze gedachte zelf ook een tijd heb gehad. Waarom zou ik als eenmansbedrijf een complete bedrijfspagina aanmaken op LinkedIn? Een persoonlijk profiel is toch voldoende? Ik besloot mezelf te verdiepen in de verschillen tussen een persoonlijke- en bedrijfspagina. En na het lezen van een aantal artikelen was ik overtuigd van de meerwaarde. Ik nam het besluit om een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken. Waarom ik dat besluit nam? Lees dan snel verder!
Algoritme LinkedIn
Het algortime voor een bedrijfspagina werkt anders dan bij een persoonlijke pagina. Op een persoonlijke pagina hebben berichten met alleen platte tekst doorgaans een groter bereik dan teksten die zijn voorzien van een bijpassende afbeelding. Ook het opnemen van uitgaande weblinks in je berichten op een persoonlijke pagina werken meestal niet in je voordeel om een grote groep mensen te bereiken. Plaats je een bericht met bijpassende afbeelding op je LinkedIn bedrijfspagina? Dan geeft LinkedIn jouw bericht voorrang ten op zichte van berichten met alleen platte tekst op andere bedrijfspagina’s. Uitgaande links naar een artikel op je website opnemen in de berichten op je bedrijfspagina? Geen zorgen! Bij dit soort berichten wordt het bereik op je bedrijfspagina niet afgeremd door het algoritme van LinkedIn.
Ik ga een LinkedIn bedrijfspagina maken!
Er zullen vast meer verschillen zijn. Maar bovenstaande informatie was voor mij voldoende. Ik wilde zo snel mogelijk een LinkedIn bedrijfspagina maken! Wat ik vervolgens gedaan heb om deze pagina te promoten bij mijn doelgroep? Op deze vraag zal ik je een eerlijk antwoord geven, veel te weinig. Ik was namelijk veel te druk met het schrijven van SEO teksten voor klanten. Ik hoor je denken…… Wat zijn SEO teksten dan? Hier meer over weten en benieuwd hoe je zelf SEO teksten kunt schrijven? Dan verwijs ik je graag naar de blog: Wat zijn SEO teksten en hoe schrijf ik ze? Ga ook hier mee aan de slag. De door jou geschreven content is leuk om te delen op jouw bedrijfspagina. Zonder content heeft het aanmaken van die bedrijfspagina geen enkele meerwaarde.
Adverteren op LinkedIn
Ten opzichte van een persoonlijke pagina is het ook mogelijk om op een bedrijfspagina tegen betaling te adverteren. Handig om die killerblog net even dat extra duwtje te geven voor een nog groter bereik. Of ik zelf ook adverteer op LinkedIn? Op het moment van schrijven nog niet.
Of ik je tips kan geven over adverteren op LinkedIn? Het is goed om te weten dat ik mezelf daar als contentspecialist en tekstschrijver liever niet mee bezig wil houden. Voor dat soort zaken helpt mijn collega Hans jou graag verder. Waarom? Zodat ik lekker op onderzoek uit kan gaan om voor jou een nieuwe blog te schrijven.
Als eerste op de hoogte gebracht worden bij een nieuwe blog? Volg dan onze zakelijke pagina op LinkedIn.