Skip to main content

Meer dan ooit gaan klanten online op zoek voordat zij een aankoop doen. In hun zoektocht naar diensten en producten maken zij gebruik van zoekmachines, websites, sociale media en ChatGPT. Bijna elk bedrijf houdt zich dan ook bezig met online marketing. Het is belangrijk om te blijven werken aan de online vindbaarheid om in contact te komen met klanten. Een manier om snel online zichtbaar te zijn is online adverteren. Dit kun je op verschillende manieren en plekken doen. Maar voordat je online gaat adverteren zal je eerst moeten onderzoeken via welke kanalen je de klant het beste kunt bereiken. Online adverteren op LinkedIn heeft bijvoorbeeld weinig zin wanneer je een dienst of product verkoopt aan consumenten. Op zoek naar een Google Ads specialist voor maximaal resultaat? Laat mij jou helpen, zodat ik ervoor kan zorgen dat je (lokaal) vindbaar bent online!

Cijfers online aankopen 2023 in Nederland

In 2023 deden 8 op de 10 mensen een online aankoop in Nederland. Dit blijkt uit een recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Goederen als (sport)kleding, schoenen, tassen en sieraden staan ​​bovenaan de lijst van meest gekochte online producten. Maar liefst 93 procent van de mensen in de leeftijd tussen 25 en 25 jaar kocht in 2023 via internet. Zij behoren hiermee tot de grootste groep online kopers. Van de 75-plussers deed 36 procent in 2023 minimaal één aankoop online.

Wil jij dat klanten voor jouw dienst of product kiezen op het internet? Dan zal je eerst zelf een aantal belangrijke keuzes moeten maken. Maak voordat je gaat beginnen met Google Ads altijd eerst een plan van aanpak. Alleen dan gaat het je lukken om snel online zichtbaar te worden met het plaatsen van online advertenties. Als Google Ads specialist help ik je graag bij het maken van de juiste keuzes.

Wat doet een Google Ads specialist?

Als Google Ads specialist ben ik verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van online campagnes voor klanten. Bedrijven beter online vindbaar maken in de (betaalde) zoekresultaten van Google en op social media. Op die manier zorg ik ervoor dat klanten op je website terechtkomen en uiteindelijk bij jou gaan kopen. Elke Google Ads campagne begint met het vaststellen van het beschikbare budget. Op basis daarvan gaan we samen kijken naar de mogelijkheden van Google Ads voor een zo groot mogelijk bereik van klanten. 

Na het plaatsen van de eerste online advertenties zullen we deze met elkaar blijven analyseren. Alles om ervoor te zorgen dat we de online advertenties in Google Ads steeds verder optimaliseren. Met al mijn kennis en ervaring als Google Ads specialist weet ik zeker dat het maximale rendement uit de online campagnes gaan halen. Dat is mijn doel voor jou als klant, elke dag weer!

Online (lokaal) adverteren

Inzetten op Google Ads zonder plan. Het is een veelgemaakte fout van bedrijven. Met een klein budget zal het (vaak) niet lukken om een groot landelijk bereik te hebben. Op die manier kost Google Ads alleen maar geld en wordt het lastig om de investering terug te verdienen. Bij een klein budget is het bijvoorbeeld beter om te beginnen met het plaatsen van lokale advertenties in Google Ads. Vervolgens kunnen we in de toekomst steeds breder advertenties inzetten wanneer de eerste investeringen zich hebben laten terugverdienen. Om rendement te behalen is het belangrijk om eerst een plan van aanpak op te stellen. Hier kan ik jou met mijn jarenlange ervaring als Google Ads specialist zeker bij helpen.

Hulp nodig van een Google Ads specialist?

Na het lezen van dit artikel een vraag over Google Ads of wil je dit uitbesteden aan een specialist? Neem dan contact met mij op voor meer informatie over de mogelijkheden. Tijdens een (online) afspraak hoor ik graag meer over het bedrijf en wat je wilt bereiken met Google Ads. Vervolgens gaan we samen aan de slag met het opstellen van een plan van aanpak en het plaatsen van de eerste advertenties. Om deze in de toekomst steeds verder te optimaliseren voor een maximaal rendement!