Het (laten) bouwen van je website was waarschijnlijk één van de eerste dingen geweest toen je begon met ondernemen. Met de huidige tools is het bouwen van een website niet zo moeilijk meer. Het is zelfs mogelijk om deze helemaal zelf te onderhouden. Het draait uiteindelijk allemaal om een vindbare website. Die strakke template met mooie afbeelding kan nog zo tof zijn, maar wanneer deze niet gevonden wordt in zoekmachines is het niet meer dan een digitaal visitekaartje. Zonde want de business ligt in deze tijd echt voor het oprapen, het enige wat je moet doen is vindbaar zijn. Veel marketingbureaus helpen je graag een handje door gratis SEO tips aan te bieden. De vraag is echter, hoe bruikbaar zijn ze eigenlijk. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder waar je aan moet denken voordat je gebruik maakt van gratis SEO tips.
Allemaal hetzelfde trucje met gratis SEO tips
Ook namens Nerox voorzien wij onze klanten graag van gratis SEO tips. Natuurlijk proberen we onze tips altijd af te stemmen op de doelstelling(en) van onze klanten. Wij willen voorkomen dat onze klanten hetzelfde trucje toepassen. Het beste resultaat met SEO behaal je wanneer je het allemaal net even iets anders doet. Al die gratis SEO tips gebruiken kan ook leiden tot negatieve resultaten. We kunnen niet allemaal bovenaan staan in zoekmachines en daarom vinden er gemiddeld zes veranderingen in het algoritme van Google per dag plaats.
Onderscheid je van concurrentie
Natuurlijk zijn niet alle gratis SEO tips per definitie slecht. Maar wanneer je echt resultaat wilt boeken adviseren wij je om onderscheidend te zijn ten opzichte van je concurrenten. Door onderscheidend te zijn ben je geen volger van de rest, maar ben je de concurrentie een stapje voor. Wil jij je concurrenten niet volgen maar ze altijd een stapje voor zijn? Als eerste gevonden worden in zoekmachines? Neem dan contact met ons op voor een strategisch SEO gesprek. Natuurlijk is het kennismakingsgesprek en een goede kop koffie helemaal gratis! De tips? Die geven we natuurlijk pas prijs wanneer we inzicht hebben in jouw (online) doelstellingen.
Tot snel!