Skip to main content

Wil jij meer bezoekers op je website? Begin dan vandaag nog met bloggen. Regelmatig hoor ik dat bloggen veel tijd kost en maar weinig oplevert. Het is geen kwestie van schrijven, publiceren en direct meer traffic naar je website. Maar als je een beetje moeite doet weet ik zeker dat het gaat werken voor je. Het is een manier om jezelf te onderscheiden van concurrenten. Maar het belangrijkste is dat je kunt laten zien dat je een expert bent in je vakgebied. Het resultaat van een goede blog? Meer bezoekers op je website, meer naamsbekendheid, meer klanten en een hogere positie in Google. Meer weten over bloggen en de voordelen? Lees dan snel verder!

De perfecte blog bestaat niet!

Veel ondernemers die beginnen met bloggen zijn veel te kritisch op de inhoud. Ook strooien zij enthousiast met vakjargon en irrelevante details. Hierdoor wordt de blog al snel saai om te lezen. Aan de slag met bloggen? Houdt in gedachte dat de perfecte blog niet bestaat! Mijn belangrijkste tip? Zorg ervoor dat het blog goed leesbaar is (in Jip & Janneke taal) en wees niet te kritisch op de inhoud. Hou het simpel, zodat jouw verhaal goed overkomt. Het doel van bloggen? Antwoord geven op vragen van de doelgroep.

De voordelen van bloggen

Wanneer je gaat bloggen is het belangrijk dat je antwoord geeft op vragen van de doelgroep. Waarom dit belangrijk is? Omdat je hiermee de kans vergroot dat jouw blog echt gelezen wordt. Daarnaast is de kans ook groter dat de lezer zorgt voor een verdere verspreiding van jouw blog. Het uiteindelijke resultaat? Meer naamsbekenheid, meer bezoekers op je website en een hogere ranking in zoekmachines als Google. Daarnaast leiden al deze zaken natuurlijk tot meer leads en dus klanten.

Verdere verspreiding

Heb je die killerblog geschreven? Dan wil je natuurlijk ook dat deze gelezen wordt door de doelgroep. Zoals aangegeven in de introductie is er meer nodig dan een stukje schrijven om vervolgens op de knop publiceren te klikken voor meer bezoekers op je website. Zelf doe ik veel aan social selling om mijn artikelen onder de aandacht te brengen van de doelgroep.

Hieronder een aantal tips om jouw blog onder de aandacht te brengen van de doelgroep:

  • Plaats een korte samenvatting van de door jou geschreven blog in de nieuwsbrief;
  • Gebruik een goede bijpassende afbeelding, geschikt voor commercieel gebruik;
  • Zorg ervoor dat je blog makkelijk deelbaar is via social media;
  • Optimaliseer jouw artikelen voor zoekmachines als Google;
  • Zorg voor een pakkende, maar niet misleidende titel van je blog;
  • Repost je blog wanneer er een update heeft plaatsgevonden.

Zelf gaan bloggen of uitbesteden?

Mijn mening is dat iedereen kan bloggen. Natuurlijk is het ene blog leuker om te lezen dan de ander. Maar zoals eerder aangegeven hoeft een blog niet perfect te zijn. Als je er maar voor zorgt dat jouw blog relevant en interessant genoeg is voor de doelgroep. Zelf geen inspiratie of tijd om te bloggen? Maar wil je hier wel iets mee gaan doen? Laat mij je dan helpen. Ik schrijf graag blogs om jouw doelgroep te inspireren, enthousiasmeren en activeren. Natuurlijk in de schrijf- en huisstijl van jouw bedrijf.

Nog geen blogpagina aangemaakt? Wij kunnen jou daar bij helpen. Binnen 1 werkdag beschik jij over een mooie blogpagina om van start te gaan met bloggen. Natuurlijk houden wij ook rekening met de vindbaarheid van jouw blogs in zoekmachines.

Wonderen bestaan niet!

Met veel ergernis lees ik vaak berichten dat bloggen direct leidt tot meer bezoekers op je website. Trap er niet in en houdt er rekening mee dat hier tijd voor nodig is. Rome is immers ook niet in één dag gebouwd toch? In elk geval veel succes met het schrijven van blogberichten!

Wanneer je hulp nodig hebt kan je altijd contact met mij opnemen via hetcontactformulier. Dat mag ook om eens vrijblijvend te sparren over mogelijke onderwerpen die passen bij jouw bedrijf.

Bedankt voor het lezen en ik zou het waarderen als je de moeite neemt deze blog verder te verspreiden via de share buttons.