Skip to main content

Bijna ieder bedrijf heeft tegenwoordig een website. Best logisch als je kijkt naar de huidige tooling en freelancers die de ene na de andere website opleveren. Een website (laten) bouwen is tegenwoordig niet moeilijk meer. De vraag is echter hoe jij maandelijks bezoekers krijgt op je website. Veel bedrijven hebben na de lancering van de website geen moeite meer gedaan deze te onderhouden. De website dient als een digitaal visitekaartje, zonde want met een goede website kun je geld verdienen! Meer bezoekers op je website? Lees dan snel onderstaande tips voor meer bezoekers op je website!

Wees duidelijk

Het is belangrijk dat een bezoeker binnen enkele seconden weet wat je te bieden hebt en waarom de klant voor jou moet kiezen. Het is verleidelijk om zoveel mogelijk te vertellen, maar hierdoor wordt het al snel onoverzichtelijk. Hou het daarom dus kort, wees duidelijk en voorkom dat klanten vertrekken naar een andere website.

Actualiteit
Zorg ervoor dat bezoekers het leuk vinden om vaker terug te keren naar jouw website. Een bezoeker die regelmatig terugkeert denkt sneller aan jou wanneer het moment daar is om zaken met je te doen. Wanneer je maandelijks nieuwe bezoekers wenst op je website moet je deze natuurlijk onderhouden. Je gaat toch ook niet shoppen in een kledingwinkel waar het assortiment al jaren hetzelfde is? Tuurlijk niet! Door regelmatig jouw website te updaten wordt het voor klanten aantrekkelijk om jouw website te bezoeken en te delen met anderen.

Responsive design

Een responsive design zorgt ervoor dat je website geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten. Klanten gaan tegenwoordig vaak als eerste op zoek naar informatie via een smartphone op tablet. Naast klantvriendelijkheid wordt een responsive website door Google beloond met een hogere ranking dan een niet responsive website.

SEO zoekmachine optimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie is een onderdeel van zoekmachinemarketing om jouw website hoog te laten scoren in zoekmachines.

Om dit voor elkaar te krijgen is het belangrijk om rekening te houden met de volgende onderdelen:

  • Gebruik te juiste sleutelwoorden (voer eerst een zoekwoordanalyse uit)
  • Neem de sleutelwoorden op in de titel, meta-omschrijving en de URL
  • Een veelgebruikte tool om beter te scoren bij zoekmachines is de Yoast plugin.

Unieke content

Deel regelmatig unieke content op je website om ervoor te zorgen dat bezoekers regelmatig terugkomen. Zo blijf je top of mind en wanneer het moment daar is om zaken te doen is de kans groot dat klanten contact met je opnemen. Daarnaast kun je de geplaatste content delen via de online kanalen om nieuwe klanten te verleiden jouw website te bezoeken. Actief binnen de B2B markt? Dan is het aan te raden om een bedrijfspagina aan te maken op LinkedIn. Deze pagina al aangemaakt, maar lukt het niet om volgers te krijgen? Lees dan de blog Meer volgers op LinkedIn bedrijfspagina, zo doe je dat!

Maak gebruik van afbeeldingen. Waarom? Een afbeelding nodigt vaak uit om verder te lezen. Vergeet alleen niet deze afbeeldingen zo klein mogelijk te houden, niets is namelijk irritanter dan een lange laadtijd. Wanneer een klant te lang moet wachten is de kans groot dat de klant vertrekt.

Meer tips?

Dank voor je tijd en het lezen van onze tips. Heb je vragen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Wij helpen je graag verder om van je website meer te maken dan een digitaal visitekaartje.