Skip to main content

Je bent al een aantal jaar succesvol aan het ondernemen maar het is tijd om te werken aan de online Marketing van het bedrijf. Je hebt een mooie website en diverse social media kanalen. Ondanks het gebruik van diverse platformen heb je geen idee wat je hiermee bereikt. Wat is het nu van die Facebookpagina? Wie bereik ik via LinkedIn? Waarom neemt het aantal volgers op Instagram niet echt meer toe? Dit zijn enkele voorbeelden van klantvragen die aan ons gesteld worden. Meer weten over hoe je de online Marketing van je bedrijf kunt vergroten? Lees dan snel verder!

Online Marketing vegroten start met focus

Veel bedrijven openen diverse accounts op social media zonder eerst na te denken over een goede strategie. Het belangrijk dat je eerst nadenkt over welke doelgroep je wilt bereiken. Vervolgens is het belangrijk dat je uitzoekt op welke platformen jouw doelgroep actief is. Het heeft geen enkele zin om lukraak verschillende accounts te openen op social media. LinkedIn is bijvoorbeeld een uitstekend platform voor business to business. Verkoop je online producten aan de consument? Dan heeft een account op LinkedIn weinig waarde.

Terug naar de basis

Tijdens klantgesprekken horen wij regelmatig dat men terug wilt gaan naar de basis. Wat is die basis? Je bent ooit begonnen aan de weg naar online succes zonder na te denken over de eindbestemming. Heb je een keuze gemaakt om je te richten op verschillende social media platformen? Dan is het belangrijk dat je nadenkt over een passende (content)strategie per platform.

Contentstrategie

Die blogpagina op de website is aangemaakt en de eerste blogberichten zijn verspreid via nieuwsbrieven en de social media kanalen. In de eerste maanden verschijnt het ene blogbericht na het andere. Maar langzaam aan wordt de inspiratie minder en wordt de opvolging steeds minder. Zorg ervoor dat je consistent bent met het verspreiden van content. Deel niet op gevoel zomaar berichten om maar in contact te blijven met klanten en prospects. Denk na over onderwerpen om te spelen op de informatiebehoefte van de doelgroep en maak per kwartaal een contentkalender als houvast. Tot slot is het belangrijk om na te denken welk kanaal per bericht het meest geschikt is om content te delen.

Meten is weten

Je kunt gaan adverteren op Facebook of enthousiast inzetten op SEA. Het is echter wel belangrijk dat je vooraf eerst nadenkt over je online marketingdoelstellingen. Wat en wie wil je online bereiken op korte- en lange termijn? Welk budget heb je daarvoor nodig? En daarnaast is het belangrijk hoe je gaat meten of de eerder vastgestelde resultaten zijn behaald.

Tips over online zichtbaarheid vergroten

Meer tips om de online zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten? Lees dan eens het artikel 7 tips om je online zichtbaarheid te vergroten van The Marketing Factory.

Rome is ook niet in een dag gebouwd

Net als Rome is de online zichtbaarheid van jouw website ook niet binnen één dag gerealiseerd. Het kost tijd om de doelgroep te bereiken om vervolgens de aandacht vast te houden. Het einddoel is natuurlijk dat de doelgroep jouw berichten verder verspreid op het internet. Het heeft geen enkele zin om twee maanden in te zetten op SEA of SEO.

Kun je wel wat hulp gebruiken om de online zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten? Maak dan een afspraak met Hans van Nerox door gebruik te maken van de gratis groeisessie onderaan deze pagina.