Skip to main content

Reden nummer één. Als u in Google adverteert, wordt u gezien door uw ideale klanten die al hebben gezocht naar wat u verkoopt.

Reden nummer twee. Met snelle resultaten met Google AdWords-campagnes kunt u snel aanwezig zijn en snel klikken ontvangen.

Reden drie. Verhoog uw verkopen door te adverteren in Google. Dit komt doordat u alleen voor uw campagnes betaalt als er op uw advertenties wordt geklikt. Dit komt omdat wanneer mensen zoeken naar informatie over uw product en/of dienst, ze uw advertentie als eerste zien.

Reden vier. Vergroot de zichtbaarheid van uw website. Hoe meer bekendheid uw advertenties hebben, hoe groter de kans dat mensen erop klikken. Google biedt ook geweldige tools om u te helpen de zichtbaarheid van uw advertenties te vergroten.

Reden vijf. Leid direct verkeer naar uw site. Wanneer mensen zoeken naar uw producten of diensten, zullen ze u meestal vinden via links die in uw Google advertenties zijn geplaatst. Dit vergroot de kans dat uw potentiële klanten op de links klikken en uw site bezoeken. Dit vergroot uw kansen om te verkopen.

Reden zes. Verhoog de positie in uw zoekresultaten Vanwege de manier waarop Google zijn AdWords-campagnes classificeert, kan het zich richten op bepaalde zoekwoorden die minder concurrerend zijn. Als uw doel zoekwoorden bijvoorbeeld ‘Tandarts in Rotterdam’ zijn, kunt u ‘Tandarts’ targeten als uw zoekwoorden voor uw Google-advertentiecampagne binnen een bepaalde regio. Dit betekent dat uw advertenties dichter bij de bovenkant van de zoekresultaten verschijnen.

Reden zeven. Omdat u specifieke zoekwoorden voor uw advertenties kunt targeten, kunt u uw advertenties ook targeten op basis van hoe uw doelgroep op die zoekwoorden reageert. Als uw advertentie bijvoorbeeld is gericht op een groep mensen die op zoek zijn naar een cosmetische tandarts in Rotterdam, kunt u er waarschijnlijk van uitgaan dat ze geïnteresseerd zijn in meer informatie over de diensten die u op kantoor aanbiedt, zodat u de juiste wijzigingen kunt aanbrengen in uw advertentie om de kwaliteit van uw service te benadrukken.

Reden acht. U kunt uw Google-advertenties targeten op basis van de inhoud van uw website. Veel webmasters gebruiken AdSense om gerichte tekstadvertenties en beeldadvertenties op hun sites te plaatsen. Als u gerichte inhoud heeft gepubliceerd die is gerelateerd aan uw doelgroep, kunt u met meer autoriteit adverteren.

Reden negen. Hoewel het u minder kost dan het gebruik van het populairdere zoeknetwerk, biedt Google meer flexibiliteit bij het targeten van uw advertenties. U kunt kiezen met welke advertentienetwerken u wilt adverteren, waaronder: Google, Youtube, Netwerksites. U kunt ook afzonderlijke landen en regio’s targeten.

Reden tien. Het zoeknetwerk stelt u in staat bodaanpassingen door te voeren tot en tijdens de lancering van de advertenties. Omdat u aan het begin van uw campagne biedt, kunt u snel wijzigingen in uw campagnes aanbrengen en uw campagne effectiever maken.