Skip to main content

Om hoger in Google te komen is meer nodig dan een strakke website, dat kost tijd. Er zijn twee verschillende manieren om hoger in Google zichtbaar te zijn. Je kunt investeren in betaalde advertenties (Google Ads) of zoekmachine optimalisatie. (SEO) Kies je voor SEO, realiseer je dan dat het een aantal maanden kan duren voordat je in beweging komt met je website. Hoe je website een hogere ranking in Google krijgt? Lees dan snel verder!

Zoekwoord-analyse

Om meer bezoekers naar je website te trekken is het belangrijk om te weten waar je doelgroep op zoekt. In de meeste gevallen zoeken bezoekers op een combinatie van 2-3 zoekwoorden. Je kunt hier bijvoorbeeld Google Trends voor gebruiken om in te spelen op tijdelijk populaire zoekopdrachten. Heb je de juiste combinatie gevonden, dan is het belangrijk dat je steeds weer evalueert om er zeker van te zijn dat er nog zoekverkeer zit op je zoekwoord.

De ene maand kan de zoekwoord combinatie in Google populair zijn en de volgende maand zoekt de doelgroep op een variant. Het is dus belangrijk dat je continu bezig bent met het zoekgedrag van de doelgroep. Ben je benieuwd naar het zoekgedrag van jouw doelgroep en wil je dit in kaart laten brengen? Maak dan een afspraak (met een kop koffie!) voor een gratis advies.

Hogere ranking in Google? Start bij de basis SEO elementen

Om hoger te komen in Google is meer nodig dan het zoekgedrag van je doelgroep achterhalen. Maak je gebruik van geoptimaliseerde meta-titels en meta-omschrijvingen? Heb je gebruik gemaakt van interne links om bezoekers te wijzen op andere relevante content? Dit zorgt voor een hogere ranking in Google, omdat bezoekers hierdoor meer tijd doorbrengen op je website. Vergeet ook de externe links niet naar andere websites met soortgelijke informatie. Het is helemaal niet erg om te verwijzen naar andere websites, zie het als een bevestiging van jouw verhaal.

In sommige gevallen kun je deze links een ook een ‘nofollow’ attribuut meegeven zodat je met de externe link geen waarde in Google verliest. Je hebt hier ook nog de sponsored en ugc variant op, mocht je hier de diepte in willen gaan. Hier lees je wat Google over deze andere link attributen zegt.

Vergeet je doelgroep niet!

Een uniek verhaal werkt het allerbeste om een hogere ranking in Google te realiseren. Hoe vaker iemand een bezoek brengt aan je website, hoe beter deze gewaardeerd wordt door Google. Maar alleen paginabezoeken is voor Google niet genoeg. Het allerbelangrijkste voor de Google robot die je website indexeert is de zogenaamde ‘engagement’. Hoelang blijft een bezoeker actief op je website en wat is het verlatingspercentage.

Het is belangrijk voor je ‘engagement’ dat je jouw verhaal afstemt op de doelgroep. Schrijf content die een antwoord geeft op een bepaald vraagstuk waar de bezoeker naar op zoek is. Zoals deze blog 😉

Geef antwoord op vragen en ga niet te diep in op wat je voor hen zou kunnen betekenen. Wanneer je de doelgroep antwoord geeft op vragen zullen ze vanzelf contact met je opnemen voor meer informatie. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je nadenkt over de manier waarop je jouw verhaal gaat verspreiden. Je kunt dit doen via een nieuwsbrief, een display banner of zo’n schitterende LinkedIn post.

Het is altijd aan te raden om een blogpagina te maken zodat je potentiële bezoekers naar je website kunt bewegen. Bovendien doe je direct je website ranking een plezier door een blog toe te voegen aan je website.

Ja, ik wil een hogere ranking in Google!

Samen bouwen aan een hogere ranking in Google? Voor een samenwerking ben je bij Nerox aan het juiste adres. Samen gaan we het zoekgedrag van je doelgroep in kaart brengen. Daarnaast ontvang je vanuit ons maandelijks een uitgebreide rapportage met daarin de voortgang in Google en de volgende stappen die we gaan zetten om je nog beter vindbaar te maken in Google.

Wil jij jezelf online laten zien? Wacht niet langer en neem vrijblijvend contact met ons op voor een kop koffie.

[button text=”Sparren over jouw website?” link=”/koffie”] [button text=”Andere blogs lezen” style=”outline” link=”/blog”]