Skip to main content

Steeds meer bedrijven investeren in contentmarketing. Ook in de sales is men er inmiddels van overtuigd dat het nodig is. Het delen van content is namelijk een goede manier om in contact te blijven met prospects en klanten. Ben jij benieuwd wat contentmarketing is en waarom het op termijn meer sales oplevert? Dat en meer lees je in dit artikel!

Wat is contentmarketing?

Het communiceren van alle informatie richting klanten en prospects over je bedrijf. Zonder daarbij de focus te leggen op jouw dienst of product. Dat is in essentie wat contentmarketing is. Hieronder vallen eigenlijk alle werkzaamheden die horen bij het maken, publiceren en verder verspreiden van content. Dagelijks krijgen we allemaal verschillende vormen van content te zien. Voorbeelden van content zijn social posts, blogs, e-books, video’s etc. Het doel vanuit sales? Top of mind blijven tot het moment daar is om zaken te doen!

Organisch bereik (SEO)

Maak content in de eerste plaats voor jouw prospects en klanten. Geef antwoord op vragen van de doelgroep zodat zij jou gaan zien als autoriteit. Is jouw content uniek, relevant en interessant genoeg voor de doelgroep? Dan zal Google jouw website hier voor belonen met een hogere ranking in de organische zoekresultaten van Google. Het gevolg daarvan? Meer bezoekers op je website en dus meer leads.

Waarom contentmarketing dus meer sales oplevert

Door het delen van content zal de naamsbekendheid van jouw bedrijf toenemen. Een grotere naamsbekendheid zorgt ervoor dat je top of mind bent bij de doelgroep als het moment daar is om zaken te doen. Meer naamsbekendheid betekent in bijna alle gevallen meer bezoekers op je website en dus meer kans op leads en conversie. Het gevolg? Meer sales!

Waarom contentmarketing klantenbinding stimuleert

Naast het genereren van nieuwe leads kan contentmarketing ook helpen bij het opbouwen van een klantrelatie. Na de aankoop in contact blijven met klanten vergroot de kans op een nieuwe of herhalingsaankoop.

Hierbij een persoonlijk voorbeeld. Enkele weken geleden besloot ik een BIG Green Egg BBQ te kopen. In de webshop deelt de verkoper regelmatig recepten van gerechten om te bereiden op de BBQ. Bij het maken van een pizza lijkt mij de pizzaschep ook erg handig. Na het lezen van het recept heb ik deze direct gekocht in de webshop. En dat zelfs zonder verder te kijken of deze elders goedkoper verkrijgbaar is. Ook goed om te weten, van actieve promotie was geen sprake.

Hulp nodig?

Ook aan de slag met contentmarketing om in contact te blijven met prospects en klanten? Neem dan contact met ons op om te kijken naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Vertel ons jouw verhaal! Dan zorgen wij ervoor dat jouw verhaal wordt gelezen!