Skip to main content

Meer bezoekers op je website. Dat is een wens van elk bedrijf. Er zijn twee manieren om online te werken aan de zichtbaarheid van het bedrijf. De eerste manier is het verhogen van het organische bereik (SEO) van je website in zoekmachines als Google en Bing. Maar voordat je dit weet te bereiken ben je toch al snel een paar maanden verder. Heb je deze tijd niet en wil je zo snel mogelijk resultaat behalen? Dan is het het aan te raden om te investeren in SEA. Maar wat is SEA eigenlijk en hoe werkt het? Dat en meer gaan we aan je uitleggen in dit artikel.

Wat is SEA eigenlijk?

Voordat we gaan uitleggen hoe het werkt wil je natuurlijk eerst weten wat SEA is. De afkorting SEA staat voor Search Engine Advertising. Hiermee wordt betaald adverteren in zoekmachines bedoeld. Door te adverteren in een zoekmachine wordt het mogelijk om op de radar te komen bij een bepaalde doelgroep. Ook kun je adverteren op andere relevante websites, beter bekend als Google Ads. De kosten voor SEA zijn afhankelijk van hetgeen je wilt bereiken. Bij het plaatsen van een

Adverteren in zoekmachines

In Nederland is Google met een marktaandeel van 95% de meest gebruikte zoekmachine. Elke maand zoekt onze doelgroep ruim 480 keer op de zoekterm: Wat is SEA. Hiermee geven we gelijk aan dat het belangrijk is om het zoekgedrag van je doelgroep te achterhalen. Ook is het aan te raden om te analyseren in hoeverre er sprake is van concurrentie. Soms is het beter om te kiezen voor een zoekterm met minder concurrentie omdat het hierbij makkelijker is om hoger te ranken in Google. Ook zijn voor deze zoektermen de kosten per klik vaak voordeliger. Zo kijken wij altijd voor onze klanten op welke manieren wij een advertentie kunnen optimaliseren om kosten te besparen voor de klant.

In Google zijn er standaard een aantal plekken beschikbaar voor het tonen van advertenties tegen betaling. In bijna alle gevallen staan deze bovenaan de pagina of aan de zijkant na het invoeren van een zoekterm. Bij het plaatsen van een advertentie heeft men de mogelijkheid om te kiezen voor tekst, video, afbeelding of een combinatie daarvan.

Meer weten over SEA?

Wil je na het lezen van dit artikel meer weten of SEA? Of zou je graag willen dat wij met je meekijken om de al geplaatste online advertenties te optimaliseren om bijvoorbeeld het bereik te vergroten of kosten te besparen? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.

Bedankt weer voor het lezen en graag tot de volgende keer!