Skip to main content

Het jaar is weer voorbij gevlogen. Nog een paar keer knipperen met je ogen en het is 2020. Had je ook voor dit jaar weer genoeg plannen om te werken aan je online zichtbaarheid? Wederom niet toegekomen aan de uitvoering vanwege tijdgebrek? Dan is het tijd om daar volgend jaar wel iets aan te doen en online zichtbaar te worden! Het is tijd om voor 2020 een groeisessie in te plannen met Nerox. Benieuwd welke onderwerpen we tijdens de groeisessie zullen bespreken? Lees dan snel verder.

Online zichtbaar bij de doelgroep en het zoekgedrag

Om online zichtbaar te worden is het belangrijk dat je in kaart hebt wie je doelgroep is. Heb je de doelgroep inzichtelijk? Dan wil je natuurlijk ook iets weten over het zoekgedrag. Wanneer je het zoekgedrag inzichtelijk hebt kun je gaan nadenken over hoe je kunt inspelen op de informatiebehoefte van de doelgroep. Welke zoektermen gebruikt men om antwoord te krijgen op vragen? In hoeverre maak ik gebruik van deze zoektermen op mijn website? Via welke online kanalen kan ik de doelgroep het beste bereiken? Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod zullen komen tijdens de groeisessie met Nerox.

SEO of SEA

Online zichtbaar worden gaat niet vanzelf. Hierbij inzetten op SEO of SEA? Of is het misschien om voor de combinatie te kiezen? Wat is verstandig? Dit onderwerp komt bij bijna elk gesprek weer terug. Hierbij is het belangrijk dat je hierbij nadenkt over je online doelstellingen op de korte- en lange termijn. In sommige gevallen. Wil je direct zichtbaar zijn met advertenties? Of wil je werken aan de online zichtbaarheid op de lange termijn? Tijdens de groeisessie met Nerox adviseren wij je graag over de mogelijkheden, bijkomende kosten en de inzet van geschikte online kanalen.

Social media kanalen

Voordat je enthousiast gaat beginnen met het aanmaken van online kanalen is het belangrijk dat je weet waar de doelgroep actief is. Daarom is het belangrijk dat je eerst antwoord krijgt op de vraag hoe je de doelgroep het beste kunt bereiken. Denk bijvoorbeeld aan het verkopen van consumentenproducten. Je kunt dan bijvoorbeeld beter inzetten op SEA en adverteren op Facebook en Google dan een post plaatsen op LinkedIn. Wil je bereiken dat mensen regelmatig aanschuiven aan die beschikbare tafel in het restaurant? Dan is het belangrijk dat je actief bent op bepaalde review sites en mensen hun ervaringen kunnen delen op je website. Elk online kanaal dat je aanmaakt kost tijd om te onderhouden. Daarom is belangrijk om een keuze te maken en social media efficiënt in te zetten op basis van de beschikbare tijd die je hebt.

Zelf doen of uitbesteden?

Ook deze vraag komt regelmatig voorbij. Veel bedrijven willen online zichtbaar worden door zelf actie te ondernemen om hoge kosten te vermijden. Maar vervolgens vraagt men zich niet af hoeveel tijd zij hiervoor nodig hebben. Wij bij Nerox hebben de online zichtbaarheid van bedrijven in de afgelopen jaren behoorlijk vergroot. Daarnaast is het ons ook gelukt om de kosten per click voor klanten die inzetten op SEA aanzienlijk te verlagen. Wij hebben alle kennis en huis en helpen je graag op weg. Wil je met SEO aan de slag en vindbare zakelijke blogs gaan schrijven? Dan geven wij u de kans dit (gedeeltijk) aan ons uit te besteden. Misschien is een antwoord op de gebruikte zoektermen voldoende input om die killerblog te schrijven. Niet zo creatief? Wij bijten ons hier graag in vast!

Kosteloze website analyse

Wij starten de groeisessie met Nerox altijd met een kosteloze analyse van je website. Is er sprake van een responsive design? Hoe snel wordt de website geladen op het scherm van de gebruiker? Enkele voorbeelden van zaken die belangrijk zijn om vindbaar te zijn in Google. Deze website analyse sowieso ontvangen? Neem dan contact met ons op via de contactpagina van Nerox.

Ga jij zichtbaar 2020 in? Ons team staat klaar om antwoord te geven op al uw vragen en dit te realiseren voor u!