Bijna elk bedrijf is online actief. Ook houden steeds meer bedrijven zich bezig met het online delen van content. Het is voor veel bedrijven de manier om in contact te blijven met (nieuwe) klanten. Ook is het een goede manier om de online vindbaarheid van het bedrijf te vergroten. Een goede online vindbaarheid leidt over het algemeen tot meer klanten uit het internet. Heb jij geen tijd voor het delen van content en om die reden op zoek naar een content marketing bureau? Lees dan snel verder en kom meer te weten over de voordelen voor jouw bedrijf.
Wat is content marketing eigenlijk?
Voordat we het gaan hebben over de voordelen wil je natuurlijk weten wat content marketing is. Als content marketing bureau helpen wij onze klanten om hun klanten op een unieke, relevante en interessante manier antwoord te geven op vragen van de klant. Belangrijk daarbij is dat men niet direct de focus legt op de dienst of het product. Er zijn verschillende vormen van content. Denk bijvoorbeeld aan het delen van een whitepaper, blogberichten, een post op social media, webinars en een online nieuwsbrief. De nieuwsbrief is een goede manier om jouw content te verspreiden richting (nieuwe) klanten. In dit artikel lees je meer over het schrijven van de perfecte nieuwsbrief. Als content marketing bureau kunnen wij je natuurlijk ook helpen bij het maken van een online nieuwsbrief.
Wat zijn de voordelen voor het bedrijf?
Bijna elk bedrijf heeft als doel meer klanten halen uit het internet. Om die reden kiezen zij vaak voor het inzetten van betaalde advertenties (SEA) op het internet. Dat is een manier om direct op de radar te komen van klanten. Maar wanneer je een advertentie stopt verdwijnt ook direct de online zichtbaarheid van het bedrijf. Ons advies is om te beginnen met het delen van geoptimaliseerde (SEO) content voordat je van start gaat met SEA. Na het delen van goede content kun je SEA inzetten om de SEO content een extra push te geven.
Hieronder een aantal voordelen:
- Duurzame manier om het organische verkeer (SEO) naar je website te verhogen;
- Vergroten van de (online) naamsbekendheid van je bedrijf;
- Meer klanten halen uit het internet;
- Een verhoogde klantloyaliteit.
Content marketing bureau nodig?
Het delen van content leidt niet direct tot bovenstaande voordelen. Om succesvol te zijn zal je regelmatig content moeten delen. Probeer te zorgen voor relevante content die aantrekkelijk blijft voor de klant om te lezen. Om die reden proberen wij twee keer per maand content te delen over online marketing. Hiermee willen wij onze klanten helpen bij het vergroten van de online vindbaarheid van het bedrijf. Heb je geen tijd voor het maken van content? Maar wil je hier wel mee gaan starten? Dan kan het inschakelen van een content marketing bureau uitkomst bieden.
Meer weten over wat Nerox voor jouw kan betekenen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie. Zelf aan de slag met content marketing? Breng dan een bezoek aan de blogpagina op de website van Nerox voor gratis tips om online succesvol te zijn met jouw bedrijf.