Het plaatsen van advertenties in Google werkt niet voor ons bedrijf. Waarom zouden we Google Ads uitbesteden aan een specialist? Wat levert het eigenlijk op? Dit soort vragen ontvangen wij regelmatig. Veel bedrijven houden zich bezig met Google Ads, maar hebben geen idee wat het eigenlijk oplevert. Net als bij elke investering wil je er natuurlijk iets voor terug. Voordat je een investering in Google Ads doet is het van belang om te weten met welke factoren je rekening moet houden om te komen tot een resultaat.
Hoe werkt Google Ads eigenlijk?
Het lijkt ons een goed idee om eerst de werking van Google Ads in het kort aan je uit te leggen. Waarom staat de ene advertentie wel bovenaan in Google en de andere weer niet. Hierin spelen de factoren concurrentie, kosten-per-klik (CPC) en de kwaliteitsscore van de advertentie een belangrijke rol. Is er sprake van veel concurrentie? Dan zijn de kosten per klik hoger dan wanneer er sprake is van weinig concurrentie. Om de kwaliteit van je advertentie te beoordelen kijkt Google naar hoe relevant je advertentie is met betrekking tot de zoekterm en de achterliggende (landings)pagina.
Een andere belangrijke factor is de CTR van je advertentie. De kwaliteit wordt door Google beoordeelt door te meten hoeveel bezoekers op jouw advertentie klikken vergeleken met het aantal vertoningen. Waarom een hoge CTR belangrijk is? Dit geeft aan dat je advertentie relevant is onder je doelgroep!
Wat levert het op?
Als we kijken naar de werking van Google Ads kijken lijkt het simpel. Voor veel bedrijven dan ook reden om zich met Google Ads bezig te houden wanneer het uitkomt. Is dat ook jouw gedachte? Dan is ons advies om vooral geen tijd en geld te stoppen in Google Ads. Op deze manier kost het alleen maar geld. Wanneer je resultaat wilt boeken is het aan te raden hier veel tijd en energie in te stoppen en je te verdiepen in de strategie van je campagnes. Heb je hier geen tijd voor? Dan is Google Ads uitbesteden aan een specialist beter dan hier alleen mee bezig te zijn wanneer het uitkomt. Wat het uiteindelijk oplevert is in zijn geheel afhankelijk van de doelen die je vooraf opstelt.
Je kunt Google Ads het beste zien als een prachtige tool waarmee je een hoop winst kunt behalen als je er genoeg effort in stopt. Wanneer je hier niet de tijd of kennis van hebt, dan kan het ook ontzettend veel geld kosten. Denk hierbij aan irrelevante bezoekers op je website waar je soms een aantal euro’s per klik voor betaalt.
Wat zijn de kosten?
Heb je een Google Ads account? Dan kan je zelf de kosten per klik en het dagbudget per campagne bepalen. Onze ervaring is dat bedrijven vaak onnodig veel kosten betalen per klik. Een kleine aanpassing in de zoektermen kan al leiden tot minder kosten per klik en meer resultaat. Naast de zoekwoordplanner van Google Ads kun je ook de tool van Ubersuggest gebruiken om de juiste zoekterm en de laagste kosten per klik (CPC) te achterhalen.
Heb je op dit moment wel tijd, maar geen budget beschikbaar om te werken aan de online vindbaarheid van je bedrijf? Dan is investeren in het organische bereik (SEO) in de zoekresultaten van Google een goed alternatief. In dit artikel op de website van Nerox leggen we graag aan je uit wat SEO is.
Google Ads uitbesteden aan een specialist van Nerox
Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen over Google Ads? Of wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie. Als Google Partner beschikken wij over diepgaande kennis van alle Google Ads producten. Tijdens een gesprek delen wij onze kennis graag met jou. Samen bouwen aan succesverhalen in Google Ads? Wij zijn er klaar voor!