Skip to main content

Je bent al een tijd lang bezig met het schrijven van goede content en deelt deze op LinkedIn. Maar na het plaatsen ontvang je met name reacties van familie, vrienden en collega’s. Een reactie of het verzoek om te connecten met nieuwe klanten blijft uit. Ook het volgen van het stappenplan van een door zichzelf uitgeroepen sales coach werkt niet. Om die reden ben je in de laatste tijd steeds minder berichten gaan plaatsen op LinkedIn. Wil jij meer leads genereren op LinkedIn? In dit artikel een aantal tips om jouw droomklant wel te bereiken.

Meer leads genereren begint met het aangaan van relevante connecties

Voordat je van start gaat met het delen van content is het aan te raden om eerst kritisch te kijken naar jouw eigen netwerk op LinkedIn. De kans is groot dat het aantal connecties grotendeels bestaat uit familie, vrienden en (oud) collega’s. Is dat het geval? Dan is het niet heel vreemd dat alleen zij reageren op jouw berichten en een reactie van nieuwe klanten uitblijft. Probeer jouw netwerk uit te breiden met mensen die behoren tot de doelgroep die jouw dienst of product kunnen gebruiken. Denk na over jouw droomklant en breng de mogelijke beslisser(s) in kaart.

Heb je dit in beeld? Dan is het tijd om doelgericht je netwerk uit te breiden op LinkedIn. Dat kun je doen door direct op de knop te klikken om een connectie aan te gaan. Mijn advies is om eerst eens inhoudelijk te reageren op een bericht van jouw droomklant. Die gedroomde connectie komt dan vaak van jouw droomklant zelf is mijn ervaring. Hierna is het makkelijker om een gesprek aan te knopen dan wanneer je iemand koud benaderd. Je zult zien dat je na het volgen van deze acties meer leads zal genereren dan voorheen.

Consistent content delen op LinkedIn?

Wanneer je een relevant netwerk hebt opgebouwd op LinkedIn is het tijd om van jezelf te laten horen. Dit werkt eigenlijk op dezelfde manier als in de offline wereld. Wanneer je niets van jezelf laat zien zal men ook niet met je in contact treden. Met regelmaat plaats ik daarom content op LinkedIn. De ene keer een platte tekst met een afbeelding, een relevant artikel of ik plaats een bericht om te peilen wat mensen in mijn netwerk te peilen. Interactie met jouw netwerk is belangrijk om meer leads te genereren op LinkedIn.

Meer leads genereren? Ga de interactie aan!

Om de interactie aan te gaan maak ik graag gebruik van de opiniepeiling op LinkedIn. Met een bescheiden netwerk van 1.700 connecties behaal ik vaak 70 stemmen en ruim 3.000 views. Meestal plaats ik een stelling waar men op kan stemmen met de antwoorden juist en onjuist. Wanneer iemand stemt stuur ik hem of haar een bericht om deze te bedanken voor hun stem en stuur dan direct een document mee met daarin aanvullende gegevens op de stelling en het juiste antwoord.

Hierbij een mogelijke voorbeeld stelling van een online marketing bureau.

Het kopen van backlinks is de beste manier om met mijn website hoger te ranken in de organische (SEO) zoekresultaten van Google.

  • Juist
  • Onjuist

Wil jij het antwoord weten op deze stelling? Klik dan even op deze link voor meer uitleg over backlinks.

Meer informatie

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Of heb je hulp nodig bij het bedenken van relevante content om meer leads te genereren op LinkedIn? Neem dan gerust contact met ons zodat wij je daarbij kunnen helpen.

Bedankt weer voor het lezen en graag tot de volgende keer.