Skip to main content

In de wondere wereld van online marketing maakt men gebruik van afkortingen. Mogelijk heb jij hier ook nog niet echt een gedachte bij. En om die reden leg ik graag de afkorting SEA aan je uit. De afkorting SEA staat voor Search Engine Advertising. In kort komt het er op neer op betalen voor bezoekers op je website door het plaatsen van betaalde advertenties op het internet. De kans is groot dat ook jij weleens hebt geklikt op een betaalde advertentie in Google. Deze advertenties kom je naast Google ook tegen in andere zoekmachines als Bing. Deze advertenties staan vaak bovenaan in de zoekresultaten en zijn te herkennen aan het groene label; advertentie. Ook binnenkort voor het eerst aan de slag met het plaatsen van online-advertenties in zoekmachines? Dan gaat dit artikel SEA marketing voor beginners jou zeker helpen!

SEA marketing inzetten

Nu je weet wat SEA marketing is wil je natuurlijk ook weten waarom veel bedrijven hierin investeren. Het is een effectieve manier om snel hoog te ranken in zoekmachines. Als je gaat investeren in SEA marketing adviseren wij om hiervoor de zoekmachine Google te gebruiken. Reden hiervoor is dat ruim 90% van de zoekopdrachten in Nederland plaatsvinden via Google.

Met het plaatsen van online-advertenties zijn bedrijven met hun producten of diensten direct zichtbaar bij de doelgroep. Soms is er gewoon geen tijd om te wachten op het behalen van resultaat middels SEO marketing. Tijdens het griepseizoen in de wintermaanden wil je niet pas in ze zomer zichtbaar zijn met een bepaald type neusspray. En bij het verkopen van zonnebrand wil je niet pas zichtbaar zijn in de wintermaanden. Dan wil je zichtbaar zijn op het moment dat er behoefte is aan jouw product.

Hoe werkt het?

Net als bij SEO is het achterhalen van de juiste zoekterm bij SEA marketing erg belangrijk. Kijk hierbij niet alleen naar de zoekterm met het hoogste volume. Waarom niet? Omdat hier vaak veel concurrentie op zit en het daardoor moeilijker is om hoog te ranken in Google. Het is dan ook vaak beter om te kiezen voor een zoekterm met een mindere mate van concurrentie. Het grote voordeel daarvan is dat het makkelijker is om hoger te ranken in Google. Ook zijn de kosten per klik voor deze zoektermen vaak voordeliger. Bepaal vervolgens het maximale bedrag die je wilt uitgeven en zet de relevante online advertentie live.

Hulp nodig?

Het lijkt in bovenstaande tekst heel gemakkelijk om aan de slag te gaan met SEA marketing. Maar vaak merken wij na een korte uitleg dat onze klanten toch behoefte hebben aan extra ondersteuning. Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Of op zoek naar hulp om het optimale uit SEA marketing in Google te halen met jouw product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie de mogelijkheden en een advies op maat. Samen online verder groeien? Wij zijn er met onze jarenlange ervaring in elk geval helemaal klaar voor om jou verder te helpen.