Bijna elk bedrijf heeft een website. Maar niet elk bedrijf is evengoed vindbaar in zoekmachines zoals Google. Ben jij op dit moment online niet goed vindbaar? En wil jij daar wel heel graag iets aan veranderen? Dan wordt het tijd voor zoekmachine optimalisatie. Weten wat dat precies is? En ook benieuwd hoe je kunt stijgen in de zoekresultaten van Google? Lees dan snel verder!
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Het optimaliseren van een website om deze beter vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google en Bing. Dat is wat zoekmachine optimalisatie is. Een andere benaming voor zoekmachine optimalisatie is SEO. Deze afkorting staat voor Search Engine Optimazation. Het doel van SEO is stijgen in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Om te stijgen en behaalde resultaten te behouden zal je structureel optimalisaties moeten (laten) uitvoeren. Denk hierbij aan de techniek van je website, linkbuilding en content.
Technische kant van SEO
Het is belangrijk om de technische kant van je website te bekijken. Is de website traag? Dan krijgt een concurrent die sneller is voorrang in de zoekresultaten. Waar je nog meer aan moet denken? Een heldere menustructuur en de sitemap (ook in te stellen met behulp van Yoast). Wil je meer weten over mogelijke verbeteracties van je website aan de technische kant? Maak dan gebruik van onze gratis website-analyse door contact met ons op te nemen.
Off page SEO
Dan nu een ander belangrijk onderdeel van SEO. Zoekmachine beoordelen jouw website ook op het aantal verkregen (backlinks) en andere online verwijzingen. Wat we bedoelen met andere online verwijzingen? Dan moet je denken aan in hoeverre andere naar jouw website linken via bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook.
Content is King (of Queen) bij zoekmachine optimalisatie
Dan is het nu tijd voor het laatste belangrijke onderdeel van SEO. Als je snel wilt stijgen is het belangrijk dat je de teksten op de website optimaliseert. Begin met het (laten) schrijven SEO teksten. In een eerder artikel hebben we aan uitgelegd wat SEO teksten zijn. Ook leggen we in dit artikel aan je uit hoe je deze zelf kunt schrijven. Weten of de teksten op jouw website SEO proof zijn? Maak dan gebruik van de Yoast plugin. Let op, deze is alleen te gebruiken wanneer je een WordPress website hebt.
Wat zijn de kosten?
Ga je zelf aan de slag met het optimaliseren van de website? Dan zijn de kosten niet bijzonder hoog. Wil je SEO uitbesteden aan een online marketing bureau? Dan zijn de kosten afhankelijk van de hoeveelheid werk dat het online marketing bureau voor je gaat uitvoeren. Zoals eerder aangegeven is SEO een continu proces. Een voortdurend veranderend algoritme vraagt om periodieke werkzaamheden. Daarom kan geen enkel online marketing bureau voor de prijs een gegarandeerd resultaat geven. De enige garantie die wij je kunnen geven? Wanneer je niks doet is de kans groot dat je niet stijgt in de zoekresultaten van Google!
Meer weten of zoekmachine optimalisatie uitbesteden?
Na het lezen van dit artikel behoefte aan meer informatie? Of wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies. Samen bouwen aan jouw online zichtbaarheid? Wij zijn er klaar voor!