Skip to main content

Meer klanten halen uit het internet. Dat is waar veel bedrijven zich op dit moment mee bezig houden. Logisch ook aangezien we steeds meer online actief zijn om business te doen. Maar hoe realiseer ik dat? Het is een vraag waar men vaak niet direct een antwoord op heeft. En als men het denkt te weten maken zij vaak de fout door zoekwoorden met een zo hoog zoekvolume te verwerken in de teksten op de website. Dit noemt men short tail zoekwoorden. Wil jij op de eerste pagina van Google terecht komen met de website van het bedrijf? Maak dan gebruik van longtail zoekwoorden in de teksten op je website. Wil je weten waarom en wat de voordelen zijn? Lees dan snel verder!

Wat zijn short- en longtail zoekwoorden?

Bij het schrijven van SEO teksten kan je ervoor kiezen om short- en longtail zoekwoorden verwerken om online zichtbaar te worden. Shorttail zoekwoorden bestaan uit één of twee woorden. Over het algemeen is het zoekvoelume op deze zoekwoorden vaak erg hoog. Het nadeel daarvan is dat ook veel concurrenten gebruik maken van deze zoekwoorden. Het gevolg is dat het heel moeilijk is om met je website op de eerste pagina van Google terecht te komen. Longtail zoekwoorden bestaan vaak uit meer dan 3 woorden. Op deze zoekwoorden zit over het algemeen een lager zoekvolume maar omdat de concurrentie hierop minder hoog is kun je makkelijker op de eerste pagina in Google terecht komen. Met behulp van Ubersuggest kan je makkelijk het zoekvolume en de concurrentie achterhalen van zoektermen.

Hoog in Google

Om klanten te halen uit het internet is het belangrijk dat je met de website op de eerste pagina van Google terecht komt. Waarom? Een oud collega zei ooit eens tegen mij; je kunt de grootste geheimen verbergen op de derde pagina van Google. Daar kijkt bijna toch nooit iemand. Van alle bezoekers kijkt 88% niet verder dan de eerste pagina en 10% niet verder dan de tweede pagina en verder. Om op die eerste- en tweede pagina van Google terecht te komen is het aan te raden om in het begin te kiezen voor longtail zoekwoorden.

Op longtail zoekwoorden heb je minder concurrentie dan wanneer je gebruikt maakt van shorttail zoekwoorden. Hierdoor is het dan ook makkelijk om met een tekst op de eerste pagina van Google terecht te komen. Wanneer steeds meer bezoekers de moeite nemen om jouw teksten te lezen bouw je langzaam autoriteit op met je website. Het gevolg is dat het hierdoor ook mogelijk wordt om te ranken in Google met shorttail zoekwoorden. Lukt het steeds vaker om op longtail zoekwoorden hoog te ranken in Google? Pas dan kan je langzaam denken aan het gebruiken van shorttail zoekwoorden.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig met het schrijven van teksten met daarin de juiste longtail zoekwoorden verwerkt? Neem dan contact met ons op zodat wij je kunnen helpen om meer klanten te halen uit het internet met je website. Tot slot geven wij nog een laatste tip. Verwacht geen wonderen op de korte termijn. Ranken in Google heeft tijd nodig. Het voordeel is dat wanneer je eenmaal resultaat hebt bereikt dit voor een langere periode blijvend is.

Bedankt weer voor het lezen en succes met schrijven!