Wil jij een SEO analyse laten uitvoeren om hoger in Google te komen dan de concurrent? Om online met je bedrijf verder te groeien? Dan moet je natuurlijk wel weten wat SEO is en waar het over gaat. Ook wil je weten hoe jouw website ervoor staat ten opzichte van de concurrent. Dat is ook belangrijk wanneer je een SEO expert gaat inschakelen. Er zijn wat dat betreft 3 belangrijke SEO pijlers waar je rekening mee moet houden om hoger te komen in Google. Benieuwd waar je op moet letten? In dit artikel benoemen we een aantal punten zodat je weet waar je op moet letten.
On-site SEO
Wil je een SEO analyse (laten) uitvoeren? Kijk dan eerst naar het functioneren van je website. Hoe goed functioneert je website in Google? Hiermee hebben we met on-site SEO direct de eerste pijler te pakken. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk dat Google met behulp van crawl-bots kan lezen waar je website over gaat. En om gebruikers over te halen een bezoek te brengen aan je website is een snelle laadtijd erg belangrijk. Een trage website is overigens een van de grootste ergernissen van gebruikers in Google. Heeft je website een snelle laadtijd? Dan krijg je een hogere positie in de zoekresultaten van Google.
Ook moet een website goed leesbaar zijn op verschillende apparaten. Wist je dat meer dan 50% van alle zoekopdrachten in Google tegenwoordig gedaan wordt met een telefoon? Dat is dan ook de reden dat Google eerst kijkt hoe een website functioneert op mobiele apparaten. Daarna kijkt Google pas hoe de website functioneert op een desktop en laptop.
Tot slot kijkt Google of je website veilig is voor de bezoekers. Aan de ene kant wil je natuurlijk een hack van je website voorkomen. Aan de andere kant wil je ook niet dat bezoekers te maken krijgen virussen of malware na een bezoek aan jouw website. Waar je een veilige website aan kunt herkennen? Een veilige website is voorzien van een https kenmerk.
On-page SEO
Veel bedrijven hebben een website, maar doen er weinig mee. De teksten zijn na het bouwen van de website hetzelfde gebleven en er wordt nauwelijks of geen nieuwe content aan de website toegevoegd. Met goede content zorg je ervoor dat er bezoekers op je website komen. Praat hierbij minimaal over het bedrijf, diensten of producten. Achterhaal aan welke informatie jouw doelgroep behoefte heeft en geef heen antwoord op vragen. Dit worden ook wel SEO teksten genoemd in de wereld van online marketing.
Off-page SEO analyse laten uitvoeren
Het liefste wil je dat mensen positief over jou praten. Dat werkt beter dan wanneer je zelf heel hard roept dat je de beste bent en het antwoord hebt op alle vragen van de doelgroep. Daarom controleert Google de autoriteit van je website in een bepaald domein. Deze autoriteit beoordeeld Google door te kijken naar het aantal backlinks naar je website. Dat zijn linkjes op websites van derden naar jouw website. Heeft jouw website veel backlinks? Dan zal Google jouw website belonen met een hoge positie in Google. De derde pijler off-page SEO is de belangrijkste pijler om hoger in Google te komen met je website. Laat hier dan ook zeker naar kijken door een expert. Nog geen of weinig backlinks? Ga dan direct aan de slag om te scoren in Google.
SEO analyse laten uitvoeren?
Wil je een gratis SEO analyse laten uitvoeren om zelf aan de slag te gaan? Neem dan contact met ons op zodat we voor je aan de slag kunnen gaan. Samen online groeien? Wij zijn er klaar voor!