Skip to main content

Je bent enthousiast begonnen met SEO marketing om met jouw bedrijf beter online vindbaar te zijn in Google. Na drie maanden heb je nog niet het resultaat behaald waar je vooraf op had gehoopt. Het gevolg daarvan is dat je minder tijd besteed aan SEO. Heb jij dat moment ook bereikt? Dan is het belangrijk om vol te houden. De beloning voor al jouw werk in Google kost tijd, minimaal een jaar! Benieuwd hoe dat zit? Lees dan snel verder!

Wat is SEO marketing?

SEO marketing is het optimaliseren van je website voor online zoekmachines. Het doel van SEO marketing is het behalen van organische posities in de top van Google. Om hoger te komen in Google bepalen meer dan 200 factoren de plek van je website in Google. De meest belangrijke factoren zijn de snelheid van je website, het plaatsen van relevante content (SEO proof), het aantal backlinks van andere websites en of je eigen website beschikt over een responsief design. Met dat laatste bedoelen we dat je website goed leesbaar is op alle type apparaten.

Resultaat op de lange termijn

Waar blijven de resultaten? Het is een vraag welke klanten vaak stellen wanneer we net van start zijn gegaan. Bij SEO marketing is er geen enkele garantie op succes, maar over het algemeen komen de eerste resultaten pas tot uiting na een periode van 3-6 maanden. Soms duurt het behalen van resultaat zelfs langer.

Hoe dat komt? Omdat Google jouw aanpassingen moet verwerken, jou content nog opgepikt moet worden door de doelgroep en wanneer jouw content is opgepikt zal dat op termijn leiden tot het ontvangen van backlinks op andere sites.

Waarom inzetten op SEO marketing?

Om online op de radar te komen van klanten heb je twee opties. Je kunt kiezen voor het plaatsen van betaalde advertenties in Google (SEA) of investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO). Het voordeel van SEA is dat je na het optuigen van een campagne direct bezoekers kunt verwachten op je website. Nadeel is echter dat wanneer je een campagne stopt ook het aantal bezoekers direct af zal nemen. Bij SEO marketing duurt het langer voordat bezoekers op je website terecht komen. Staat een blog op je website op een hoge positie in Google? Dan zal dit blog ook in de toekomst bezoekers opleveren zonder dat je daar extra inspanning voor hoeft te doen. Wel is het aan te raden om een blog af te toe te voorzien van een update. Dat is goed voor het behoud van een positie of verdere stijging in de ranking van Google.

Hulp nodig?

Wil jij meer weten over SEO marketing en de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Breng dan een bezoek aan onze blogpagina of plan een kosteloos adviesgesprek met ons in. Heb je een suggestie voor een nieuwe blog? Wij gaan graag voor je op onderzoek uit om dat vervolgens samen te vatten in een nieuw artikel op de website. Samen bouwen aan hoge organische in de top van Google met je bedrijf? Wij zijn er klaar voor!