Skip to main content

Meer bezoekers trekken naar de website. Of meer volgers krijgen op social media. Dat is waar veel bedrijven zich mee bezig houden. Het ene bedrijf doet de online marketing in eigen beheer. Ook kan het een keuze zijn om samen te werken met een bureau. Maar het doel komt over het algemeen altijd op hetzelfde neer. Namelijk meer klanten halen uit het internet. Niet alleen door in contact te blijven met klanten. het wordt ook ingezet door bedrijven om op de radar te komen bij nieuwe klanten. Er zijn verschillende manieren om dat te bereiken. Maar voordat we je hier meer over gaan vertellen gaan eerst aan je uitleggen wat online marketing is.

Wat is online marketing?

Het promoten van producten en diensten via het internet. Dat is de definitie van online marketing. Het is een verzamelnaam voor alle soorten marketing via het internet. Andere gebruikte termen voor online marketing zijn internet marketing, digital marketing en e-marketing. Er zijn veel vormen en soorten van online marketing. Voorbeelden zijn social media marketing, content marketing en e-mail marketing. Maar ook zoekmachine optimalisatie en het plaatsen van online advertenties tegen betaling. Om een keuze te maken voor de juiste vorm bepaal je eerst de doelgroep, de boodschap, het doel en budget. Pas dan maak je een keuze voor vorm en soort marketing. Daarbij meet je natuurlijk aaan het einde of het doel bereikt is en wat je een volgende keer beter kan doen.

Praktische tips

Kies in de eerste plaats voor vormen en kanalen die passen bij de doelgroep. Ben je actief in een B2B omgeving? Dan is het bijvoorbeeld beter om een artikel te verspreiden via LinkedIn dan Facebook. Ook is het belangrijk dat je consistent bent. Zorg dat de boodschap duidelijk en samenhangend is. Hierdoor blijft de boodschap beter hangen. Uiteindelijk wil je natuurlijk wel dat al je inspanning iets opleveren. Geef je klanten de mogelijkheid om makkelijk actie te ondernemen na het zien van je content. Dat kan in de vorm van een actieknop, contactformulier of link naar je website. Als laatste is het belangrijk om up-to-date te blijven. Ververs regelmatig de informatie die je deelt. Dat zorgt voor autoriteit en vertrouwen van de doelgroep. Het gevolg daarvan is een beter resultaat in Google.

Hulp nodig?

Op zoek naar een partner om de online marketing uit te besteden? Dan is het goed om te weten dat wij verschillende diensten kunnen aanbieden. Wij maken graag kennis met je om meer te vertellen over de mogelijkheden. Natuurlijk zorgen wij ervoor dat alle vormen van online marketing worden afgestemd op jouw bedrijf. Binnenkort ook je producten en diensten onder de aandacht brengen van de doelgroep via het internet? Wij zijn er klaar voor!