Websitebezoekers omzetten naar klanten

Een bezoeker heeft jouw website gevonden. Dat betekent (vaak) dat de vindbaarheid van je website wel goed zit. Maar dan? Hoe zorg je ervoor dat bezoekers ook in de toekomst terugkeren naar je website? Of hoe je websitebezoekers kunt omzetten naar klanten? In deze blog vertellen wij je graag aan de hand van 4 tips hoe je dit kunt realiseren.

Homepage

Zorg ervoor dat het voor de website bezoeker direct duidelijk is wie je bent en welke problemen je kunt oplossen. Een goede marketeer weet waar de doelgroep ‘s nachts van wakker ligt en geeft hier met behulp van pakkende SEO teksten een korte presentatie van de mogelijkheden zonder diep in te gaan op de inhoud. Maak gebruik van duidelijke kopteksten, pakkende afbeeldingen en korte teksten die uitnodigend genoeg zijn om verder te lezen. Maak gebruik van duidelijke buttons om bezoekers door te linken naar achterliggende webpagina’s. Je kunt de homepage van je website vergelijken met de etalage van een winkel. Hier laat je duidelijk zien wat je te bieden hebt om bezoekers over te halen naar binnen te gaan. In de winkel maken ze vervolgens kennis met de eigenaar om zich te laten informeren over de mogelijkheden.

Blogs

Om ervoor te zorgen dat bezoekers regelmatig terugkeren moet het natuurlijk wel de moeite waard zijn. Met blogs kun je periodiek schrijven over een onderwerp die aansluit bij de informatiebehoefte van je doelgroep. Wanneer je vernieuwend bent zorgt dit ervoor dat klanten het leuk vinden om je te volgen en terug te keren naar je website. Met blogs zorg je ervoor dat bezoekers terugkeren naar je website en wanneer het moment daar is om zaken te doen ben jij op de radar. Uiteindelijk kun je met blogs websitebezoekers omzetten naar klanten.

Actie knoppen

Je ziet het steeds vaker op website. Een actie knop die met je meebeweegt wanneer je naar beneden scrolt. Waarom? Omdat je op deze manier altijd te mogelijkheid hebt om op een laagdrempelige manier door te klikken wanneer je meer wilt weten. Heb je geen interesse in meer informatie? Dan zorgt een actie knop ervoor dat een website bezoeker gemakkelijk door kan zoeken naar informatie die wel past bij de klantbehoefte zonder eerst je tekst verplicht te lezen.

Contactformulier

Wanneer een klant op je website is terecht gekomen moet het altijd duidelijk hoe een bezoeker met jou in contact kan komen. Sluit bijvoorbeeld iedere pagina af met een duidelijke vermelding van je contactgegevens. Moet een bezoeker te lang zoeken naar contactgegevens is de kans groot dat deze alsnog vertrekt ondanks zijn/haar interesse. Zonde!